Inspiratie Winkels 0 0

Winkelmandje

Je hebt geen producten in jouw winkelmandje.

  • Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis*
  • Gratis verzending vanaf €49,95
  • Gratis Retourneren

Veel gestelde vragen

Bestellen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Was alles voorradig op het moment dat je bestelde? Dan verzenden we veelal dezelfde dag nog jouw bestelling. Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur worden geplaatst, heb je de volgende dag al in huis. In sommige gevallen kan dit afwijken. Bijvoorbeeld in het weekend. We zullen je hiervan op de hoogte brengen via een e-mail.

Wat is het verschil tussen met of zonder een account bestellen?
Bestel je bij ons met een account dan kun je jouw bestelling van deur tot deur blijven volgen en spaar je korting bij iedere aankoop. Het kortingsbedrag wordt twee keer peer jaar ‘uitgekeerd’ en kan behoorlijk oplopen! Bestel je bij ons zonder een account dan gelden deze voordelen niet. Wil je profiteren van de korting? Zorg er dan altijd voor dat je een account hebt. Lees alles over de voordelen en het spaarsysteem op 'mijn idenza'.

Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
Tijdens het bestelproces kun je de code invoeren in het vakje ‘kortingscode’. Het kortingsbedrag wordt direct zichtbaar in je betaaloverzicht. Op dit moment is het nog niet mogelijk om de gespaarde Idenza korting, welke je per post ontvangt, via de webshop te verzilveren. Dit kan vooralsnog alleen in onze winkels. Zodra dit ook mogelijk is op onze webshop zullen we je hier uiteraard over informeren.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond ontvang je van ons een orderbevestiging per mail. Hierop staat een overzicht van de door jouw bestelde artikelen.

Spaar ik ook punten met mijn web aankoop?
Ja, met je online aankoop spaar je punten waar je korting mee opbouwt. Voorwaarde is wel dat je met een account besteld. Lees er alles over bij ‘mijn Idenza’. 

Is het mogelijk een tijdstip aan te geven waarop mijn bestelling wordt bezorgd?
Ja, je kunt bij het kiezen voor PostNL thuisbezorgen een tijd en dag kiezen door te klikken op 'wijzigen' en het meest passende moment te kiezen.

Is de collectie in de online shop het volledige aanbod?
Nee, de voorraad en collectie van onze webshop en winkels verschilt. Mocht je twijfelen of we een bepaalde schoen of een bepaalde maat in onze winkels op voorraad hebben, dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien je je bestelling wilt annuleren, kun je het beste zo snel mogelijk even telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Als de bestelling al verzonden is kunnen we deze helaas niet meer annuleren. Wel kun je de bestelling binnen twee weken na bestellen kosteloos retourneren.

Verzenden

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
We verzenden met PostNL. Je krijgt een e-mail met track&trace informatie zodat je kunt zien wanneer de chauffeur langs komt. Er worden 2 bezorgpogingen gedaan. Bij de derde bezorgpoging wordt het pakket achter gelaten bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie. De chauffeur laat hierover een briefje achter in de brievenbus maar je kunt het ook online bekijken in de track&trace informatie.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Dat kan. Tijdens de bestelprocedure kun je een ander bezorgadres invullen. Of je kiest bij de bezorging voor een afhaallocatie van PostNL. Er is altijd een afhaalpunt in de buurt en je hebt 3 weken de tijd om je pakket daarvandaan op te halen.

Hoe weet ik wat de verzendstatus van mijn bestelling is?
In de e-mail die je ontvangt zodra de bestelling is verzonden, vind je de track&trace informatie waarmee je de status van je bestelling kunt bekijken.

Wat als ik een verkeerd adres heb opgegeven? 
Als de bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij het adres voor je wijzigen. Neem dus snel contact op met onze klantenservice via 085 029 48 88.

Versturen jullie ook naar het buitenland?
Sorry, op dit moment bezorgen wij alleen in Nederland. We hebben wel de intentie om in de toekomst ook naar het buitenland te versturen. Mocht dit veranderen dan laten wij dit natuurlijk weten via onze nieuwsbrief en onze social kanalen.

Betalen

Worden er verzendkosten berekend?
Wij rekenen geen verzendkosten bij bestellingen vanaf €49,95. Retourneren is altijd gratis.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Is het mogelijk om achteraf te betalen?
Het is momenteel niet mogelijk om achteraf te betalen.

Worden er betaalkosten berekend?
Voor de genoemde betaalmogelijkheden op de pagina ‘betalen’ worden geen extra betaalkosten in rekening gebracht.

Retourneren

Kan ik kosteloos retourneren?
Ruilen en retourneren is kosteloos. Je ontvangt bij iedere bestelling een retourinstructie en retourformulier.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourneren gaat heel gemakkelijk. Vul het retourformulier in en doe deze samen met het product dat je terug wilt sturen terug in de verpakking. Gebruik je dezelfde verzendverpakking? Plak het meegestuurde retourlabel op je pakketje en breng het geheel naar een PostNL punt om het kosteloos te retourneren.

Hoe lang duurt een terugbetaling van een retour? 
Het totaalbedrag zullen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na retouneren, naar je terugstorten.

Ik heb een klacht, wat nu?
We doen altijd ons uiterste best om je bestelling tot volle tevredenheid te verwerken. Is er toch iets niet goed gegaan of is er iets met een product dat je bij ons gekocht hebt?

Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we samen met jou een passende oplossing kunnen vinden.
Op maandag t/m zaterdag zijn we telefonisch te bereiken op telefoonnummer 085 029 48 88. Je mag je vraag/klacht ook mailen naar klantenservice@idenza.nl. We reageren veelal dezelfde werkdag.
Is het probleem niet goed opgelost door onze klantenservice? Stuur dan een officiële klacht naar:

Idenza Shoes and Stuff
T.a.v. Klachten
Anne Wadmanwei 2D
8914 BD Leeuwarden

We reageren binnen 5 werkdagen op je schrijven.

Help! Ik heb een beschadigd / verkleurd product ontvangen, What to do? 
Sorry, sorry, sorry, maar… ‘No worries’! We gaan dit samen met jou oplossen. Stuur direct even een mailtje naar klantenservice@idenza.nl of bel onze enthousiaste klantenservice op 085 029 48 88. We gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk een nieuw paar ontvangt. Mocht blijken dat dit model / maat niet meer voorradig is, dan krijg je uiteraard je geld teruggestort.

Garantie, hoe zit dat nou eigenlijk?
De garantie en garantieperiode zijn conform de wettelijke rechten van de consument. Mocht er buiten deze periode een klacht ontstaan, laat het ons dan weten. In sommige gevallen is fabrieksgarantie mogelijk, dit hangt echter van de klacht en fabrikant af. Neem voor deze specifieke gevallen even contact op met onze klantenservice. Uiteraard gaan we te allen tijde er samen met jou voor zorgen dat we een passende oplossing vinden. Meer informatie over garantie en klachten lees je hier.

Welke klachten worden niet vergoed?
Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: scheurtjes en slijtage van lakleer, kale neuzen, slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn. Voorts geven wij geen garantie op studs, pailletten, kraaltjes en dergelijke die aan de schoenen bevestigd zijn. Het is daarom raadzaam om je schoenen goed te onderhouden. 

Tip: behandel / verzorg je schoenen goed, hiermee voorkom je klachten.

Heb je nog vragen? Onze klantenservice staat voor je klaar. 085 0294888 Maandag t/m zaterdag: 09:00 - 17:00 Email ons